El Festival Castell de Peralada dóna vida 2.0 als protagonistes d”Otello’

posted in: Actualitat, Música, Òpera | 2

El Festival Castell de Peralada comença des de demà, 2 de juliol, una campanya de promoció de la seva producció per a l’edició d’enguany, l’òpera Otello, de Verdi, a través de les xarxes socials. El departament de comunicació del festival inicia una campanya, en què els personatges ideats per Shakespeare, i utilitzats per Arrigo Boito en la versió del llibret per a l’òpera de Verdi, es converteixen en personatges 2.0, amb el seu propi perfil de twitter. Otello, Desdèmona i Iago tindran la seva pròpia veu i presència en aquestes xarxes socials, no només a través de les piulades, sinó que també són els protagonistes d’una dotzena de càpsules de vídeo molt breus, d’aproximadament un minut de durada cadascuna, en què expliquen què és allò que els mou a fer el que fan, i les conseqüències de les seves accions, sempre prenent com a punt de partida els texts de Shakespeare i Boito. Durant tot el mes de juliol, abans de l’estrena de l’òpera, el dia 1 d’agost a l’escenari dels jardins del castell, Otello, Desdèmona i Iago tindran el rostre de persones del carrer, sense més referència operística que part del text i la banda sonora de fons de les càpsules, en què el leitmotiv és el mar embravit, una paorosa tempesta que reflecteix la tempesta interior dels personatges.

 

L'Otello 2.0 de la campanya, en el rodatge de les càpsules pel Festival de Peralada. Foto: Agustí Ensesa.
L’Otello 2.0 de la campanya, i Iago a la seva esquena, en el rodatge de les càpsules pel Festival de Peralada. Foto: Agustí Ensesa.

Els perfils de twitter dels tres protagonistes de la tragèdia són @OtelloPeralada, @DesdemPeralada, @IagoPeralada, els quals, mitjançant l’etiqueta #OtelloPeralada explicaran qui són i què els succeeix, també a través del perfil del festival @FIMCPeralada. Un viatge a la tragèdia que acabarà el mateix dia de l’estrena, i que faran a través de la pàgina de microblogs, però també a través del perfil de facebook del festival, i a través del canal de youtube del mateix festival. Les càpsules són el testimoniatge de l’atemporalitat de les emocions escrites per Shakespeare i traduïdes en música per Verdi, una manera de mostrar la normalitat i actualitat de les històries que emocionen en una òpera del segle XIX, una experiència per acostar el gènere a la vivència de qualsevol persona, fins i tot les que puguin creure que l’òpera no parla d’allò que els passa cada dia.

twitterotello
Perfil de twitter d’Otello.
twitteriago
Perfil de twitter de Iago.
twitterdesdemona
Perfil de twitter de Desdèmona.

Otello, de Verdi, és la joia de la corona de l’edició d’enguany del Festival de Peralada que, per segon any consecutiu, ha assumit la producció íntegra d’un espectacle d’aquestes característiques, després que l’any passat produís Andrea Chénier, d’Umberto Giordano. En aquesta ocasió, en el repartiment, repeteix el baríton Carlos Álvarez (Iago), que compartirà escenari amb el tenor Gregory Kunde (Otello) i la soprano Eva-Maria Westbroek (Desdèmona). També formen part del repartiment Francisco Vas (Càssio), Vicenç Esteve (Roderigo), Miguel Ángel Zapater (Lodovico), Damián del Castillo (Montano) i Mireia Pintó (Emilia), a més del Cor i l’Orquestra del Gran Teatre del Liceu. La direcció escènica i l’escenografia és de Paco Azorín, mentre que la direcció musical és de Riccardo Frizza.

Eva-Maria Westbroek - foto color
La soprano Eva-Maria Westbroek. Desdèmona. Foto: Festival de Peralada.
CARLOS +üLVEREZ - miquel gonz+ílez 1
El baríton malagueny Carlos Álvarez. Iago. Foto: Miquel González.

Proscenium hi ha jugat un paper en aquesta campanya, ja que, a partir d’una idea dels responsables del festival, ha dirigit i coordinat la realització de les càpsules audiovisuals que serviran per a promocionar l’espectacle. El realitzador Jep Porras i el muntador Miki Colomer (Imago TV) han estat els responsables de la imatge, mentre que el tècnic de so Carles Martínez se n’ha ocupat de la sonorització i Diana Galí del maquillatge, en una producció en què també hi han intervingut l’agència People Agency (René M. Laza, Jaume Longas i Elena M. Sánchez com a intèrprets) i l’estudi Sonoarte. Això reforça la idea d’òpera “KM0” del director del festival, Oriol Aguilà, ja que tant la part artística com la tècnica depèn exclusivament del festival. L’escenografia ha estat construïda íntegrament en tallers de l’Alt Empordà, sota la direcció tècnica de Vicenç Colomer, cap tècnic del festival.

9
Un moment del rodatge de les càpsules, al plató d’Imago TV a Aiguaviva. Foto: Agustí Ensesa.

 

 

2 Responses

  1. […] hem comentat una iniciativa original que ham engegat fa uns dies a Peralada, a través de Twitter, per a promocionar l’Otello de […]

Leave a Reply